lördag 21 augusti 2010

Catching up!

21 september 2010

 Vi posar framfor Arco Iris-fontanen

Nu var det lange sen jag skrev igen! Och det har hant valdigt mycket saker! Till exempel har jag kommit mig till underbara staden Cusco! Sa jag har helt enkelt inte haft tid med skrivandet =) Men ni far klara er utan de dar svenska prickarna overallt :p

Arkeolog Pepe guidade oss i Pachacamac

Lite kort kan sagas att jag varit i den tuffa fontanparken Aguas Mágicas och pa den arkeologiska utgravningsplatsen Pachacamac med Glorias brorson, arkeologen Pepe. Vi har ocksa firat var sista natt tillsammans, eftersom flera av oss snart ska aka hem.

My awsome girls!! Miss you so!
 
Den senaste veckan har praglats av mycket avsked. Forst Andrew och Shelley som fortsatter sitt resande med Ecuador. Pa tisdagen blev det hem till San Antonio for min bastaste roomie Lorena. Onsdag var sista dagen i skolan, manga av barnen hade med nat gott till var fiesta, och jag chokladtarta! Killarna sjong och dansade Letra de mi niña bonita! Var inte sa varst latt heller att ga rent fysiskt, 20 ungar som kramar en pa samma gang =) For ovrigt kan jag gladja er som vart intresserade av det gangna VM i Sydafrika, min klass vann over 1A! (...dragkamp finns i Peru ocksa!)

 Heja Primero B!
 
Pa torsdagen var det dags for underbara Fatou att aka hem hon ocksa... Men nu har jag annu fler anledningar att aka till Paris! Efter att hon gratande gett sig av i taxin, blev det dags for sista kvallen aven med Chris. Han ar kvar i Lima nagra dagar till, men inte tillrackligt lange for att jag ska hinna traffa honom igen. Men han har visat intresse for Goteborgsvarvet, sa forhoppningsvis drojer det inte alltfor lange... Han var en riktig gentleman och at frukost med mig 06:30 pa sin lediga dag innan jag akte! =)

 Cuscos flagga

Snart kommer bilder, berättelser och historielektioner från Cusco... Älskar redan denna supermysiga stad!