torsdag 16 februari 2012

Då var man i Mexico

Efter en låång dag är jag äntligen framme i Mexico City! Upp 04:30 och ner till flygplatsen. Till Paris gick det bra, men där blev det en lång väntan. På kvällen hade jag fått ett sms, det långa flyget var senarelagt tre timmar, redan då. Så när jag kommit fram till rätt terminal på CDG visade det sig att planet skulle vara ytterligare försenat. Från 9 fick vi vänta ända till 17 innan vi ens fick boarda, och det stora planet tog ju en stund att få färdigt. På gaten bredvid flög Aeromexico redan 10:40, hade lätt hunnit med det! Finns det kanske inte en liten plats där för mig med?

Till slut kom vi oss iväg, och 12 timmar över Atlanten är också länge! Men jag lyckades få några timmars sömn, för när middagen kom vid 04 hade jag inte tittat på klockan på länge. Fick en mycket god pestopastasallad som förrätt på middagen, den ska jag försöka mig på nångång!

Till slut kom vi ikapp solnedgången

När vi väl landat skulle vi först igenom migration, med bara 5 kassor öppna för utlänningar blir snart hallen full. När man står så i kö kollar man ju in vilken man hoppas på. Den "värste", en butter gubbe som ropade NEXT! högt och uttråkat innan den som var där knappt var klar. Han fick jag såklart, men han var faktiskt trevlig, och försäkrade sig om att jag hade någonstans att ta vägen, att jag inte skulle springa runt ensam ute på nätterna och så =) Och jag fick komma in! Och när det är sån kö finns det ju ingen tid att spilla, lika bra att ropa fram nästa i tid...

Sen i tullen skulle man trycka på en knapp när de scannat väskorna. En lampa med rött eller grönt ljus tändes. Jag fick rött, men det var då inte avancerat, han öppnade locket, föste byxorna som låg överst åt sidan lite, sen var det klart! Så det var nog mer ett test på hur jag skulle reagera. Jag tänkte ju att jag skulle få behöva plocka upp varenda pinal!

Så när jag väl kom ut från flygplatsen var det sent här också, 00:15. Tog en taxi till hotellet, och de hade slarvat bort min bokning! Men det löste sig, rummet jag fick har 4 kingsizesängar, och 5 meter i takhöjd! Men så värst lyxigt är det inte, mer sovsal. Skönt att få krypa ner är det i vilket fall! För en lång dag blev det...