onsdag 22 februari 2012

Caye Caulker

 

Började tisdagen med en underbar soluppgång, och sen bussen till Belize. Resan gick rätt så bra och gränspasseringen fint. Framme i Belize City (som inte är huvudstaden, vilket jag trodde) blev det direkt taxibåten, i knappt en timme, till ön Caye Caulker.


Belize är väldigt annorlunda, jämfört med resten av Centralamerika. De pratar engelska och  befolkningen är väldigt blandad, praktiskt taget hela världen här! Stämningen är mer av den karibiska, och Bob Marley spelas överallt.


Fiskburgare och Belikin

Idag, onsdag, har jag varit ute och dykt! Jag är äntligen färdig Open Water Diver! Öronen var skit idag med, jag får lägga lika mycket tid på upp- och nedstigning, som på själva dykningen. Dessvärre kunde jag inte ta med kameran ner, men riktigt tufft var det kan jag lova! Kristallklart vatten, fiskar i olika storlekar, blåa, och gula som akvariefiskar, och fullt av dem! Tre humrar, en nurse shark, skitstor! Gott över 2 meter! Andra dyket träffade vi till och med en sköldpadda! Så bortsett från min tryckutjämning var det helt fantastiskt!
Hoppas på mer dykning, men det får nog vänta till Honduras. Jag blir kvar här i Belize någon dag till, sen blir det tillbaka till Guatemala.